סלט איטריות אורז יפני עם שומשום שחור ואצות

image

אני אוהבת את הטעמים העדינים והמיוחדים שמביא איתו המטבח היפני. טעמים נאים לא "מבושלים" שמאפשרים להכין אוכל קליל, טעים ומדוייק שיושב יפה ונעים על הגוף. לאסוף אל המזלג תלולית קטנה וחביבה של סלט איטריות ואצות עם שומשום שחור ועלים צעירים של בזיליקום או לטבול רול סושי מהודק היטיב וחתוך בדיוק לשמונה מקטעים אחידים ושווים בקערית קטנה של רוטב סויה כהה ונהדר.

image

אז  בדרך חזרה הביתה אני אוספת חבילה של איטריות אורז חום דקיקות ויפות, צרור בזיליקום, בצל ירוק וגם שורש ג'ינג'ר טרי. בבית מחכים לי כמה פיות רעבים ומתגעגעים, אצות ים וגם כמה בקבוקי זכוכית קטנים ובתוכם תמצית הקסם של התיבול היפני.image

סלט איטריות אורז יפני עם שומשום שחור, בצל ירוק ואצות
החומרים
  • ארבע יחידות של איטריות אורז חום {כמו בתמונה למעלה}
  • ארבע אצות נורי חתוכות לרצועות דקות
  • 3 כפות של אצות וואקמה מושרות כחמש דקות במים קרים ומסוננות היטיב מנוזלי ההשריה
  • 1-2 כפות אצת איזיקי מושרית כעשר דקות במים רותחים ומסוננת היטיב מנוזלי ההשריה
  • 1/2 כוס שומשום שחור
  • 1/2 צרור בצל ירוק עדין קצוץ דק מאוד
  • כוס עלי בזיליקום צעירים חתוכים דק
IMG_1294
צילום: טל סיון צפורין
במטבח

מניחים את איטריות האורז בתוך קערה רחבה ויוצקים עליהם שפע מים רותחים "מבשלים״ את האיטריות כ-5 דקות. מסננים היטיב מעודפי מים ומשאירים למנוחה של כ-1/2 שעה. מזלפים כף שמן שומשום לא קלוי למניעת התייבשות. מעבירים את האיטריות לקערה רחבה, מוסיפים את שלושת סוגי האצות ואת השומשום השחור ומתבלים בנדיבות ובהתאם לטעם האישי; 2 כפות חומץ אורז, כף חומץ אומבשי, 1-2 כפות מירין, 1/2 כף סויה משובחת (או יותר בהתאם לסוג ולמליחות) 1/2 כף שמן שומשום קלוי, 1-2 כפות שמן זית טהור, כפית מייפל, כף גדושה סירופ ג'ינג'ר טרי ומעט מלח גס. מערבבים היטיב טועמים ומתקנים את התיבול. האיטריות צריכות להיות טעימות ועטופות כולן ברוטב. מוסיפים את העשבים הקצוצים ומערבבים בתנועות מינימליסטיות. עורמים צלחות בתלוליות של הסלט ומפזרים מעט שומשום שחור. מגישים עם קוביות טופו נאות שהושרו במעט ג'ינג'ר, דבש ולימון, פרוסות אבוקדו בשלות, קערית קטנה של רוטב סויה וקערית פלפל ירוק חריף קצוץ דק מאוד.  הסלט נשמר במקרר עוד יום אחד לפחות, לפני ההגשה מרעננים את הסלט בשכבת תיבול חדשה. זה סלט כיפי שתמיד מחבר יחד לשלחן, יום משפחה מתקתק ושמח!!

IMG_1307

4 תגובות

כתיבת תגובה